Friday 7 December 2012

Aisyah

assalamualaikum,firstly dah lama aku dah lama tak on blog . harini aku nak cerita dan kongsi kesedihan yang aku pada kauorang . dua bulan bersama dengan seseorang ni , banyak aku belajar tentang kehidupan ,aku belajar HUKUM KARMA . tulah balasan orang  yang pernah menyakiti hati seseorang . Aku cuba untuk terus mendekatkan diri dengan tuhan dan cuba untuk ikhlas . 
     
  Berbalik ceritta aku . hati aku pernah diterokai seorang wanita yang agung dan seorang yang aku rasa sempurna untuk aku . dua bulan aku bersama akhirnya aniversery ke dua bulan, dan dia cakap "kita tiada apa-2 , kbye ". masa tu aku dekat JJ bukit Tinggi dengan family aku ,  perasaan aku mula hancur . Aku cuba nak pujuk dia.Tapi aku lemah dan lastly aku terima dengan pasrah . Aku perlukan ketenangan dengan masalah aku lagi , dan kesilapan aku . Aku holiday dekat rumah mama . 

  aku terdengar ceramah yang "orang yang jauh dengan ALLAH akan hilang kurniaan daripada rahmat-NYA ." Lagi aku sedar kesilapan aku , Dulu aku ingat Allah, bila aku susah , bila senang aku lalai dan aku berlinang di dunia yang penuh ujian  ni . Aku sedar tapi bukan sepenuhnya . LIFE MUST BE GO ON . dan kerana itulah aku kena terima dengan keikhlasan hati aku . 

  Now aku tiada teman untuk berkongsi. Biarlah kesilapan yang dulu mematangkan aku . Aku terbaca artikel, yang menyatakan"KITA MESTI BERSYUKUR DAN GEMBIRA APABILA DI UJI ALLAH" ini kerana allah masih sayangkan kita dan ingin aku sedar di dunia yang fana ni . 

   Kesimpulanya, janganlah kita biarkan peluang dan masa di dunia ni , gunakan sebaik-2 dengan terbaik ! :) . 
assalamualaikum :')

Kalau ada jodoh jumpa lagi awak. saya dapat jumpa awak last dekat kelantan nanti amik result , harap you maaf kan i kalau i salah :(

No comments:

Post a Comment